Naprawa skrzyń biegów manualnych

Naprawa manualnych sprzyń biegów

Skrzynia biegów to złożony mechanizm, którego skuteczna regeneracja wymaga dużej wiedzy i dobrego sprzętu. Zastanawiając się nad wyborem warsztatu szukaj wśród sprawdzony firm – podmiotów, które specjalizują się w takich naprawach od lat. Spróbuj zweryfikować opinie o firmie, jakość sprzętu warsztatowego (może udostępniają zdjęcia lub filmy z serwisu? Nie musisz znać się na urządzeniach, już sama estetyka warsztatu, zachowanie porządku w miejscu pracy powinno Ci sporo powiedzieć). Sprawdź warunki gwarancji (bardzo ważne!), fora internetowe, a nawet rzuć okiem na media społecznościowe – jeśli warsztat przykłada się do prowadzenia Facebooka znaczy że zwyczajnie mu się to opłaca. Firma dba o swój wizerunek, a co za tym idzie również jakość usług i obsługę klientów.

Regeneracja skrzyni – ile kosztuje wycena, montaż i demontaż?

Przyjmijmy, że wybrałeś już warsztat. Co dalej? Pokażmy to na naszym przykładzie.

Zaczynamy od dokładnego poszukiwania wszystkich przyczyn usterki. W Skrzynie Zając.pl robimy to za darmo – wystarczy, że przywieziesz do nas swoją uszkodzoną przekładnię, a rozłożymy ją na części pierwsze i dokładnie sprawdzimy każdy z elementów (pamietaj, zeby po zdemontowaniu skrzyni, a jeszcze przed  podróżą, wylać z niej cały olej).

Po diagnozie przechodzimy do procesu regeneracji. A co jeśli nie zdecydujesz się na nasza usługę? Spokojnie, wtedy też nic nie płacisz.

Szczegóły darmowej wyceny znajdziesz tutaj

Regeneracja skrzyni biegów- co to właściwie oznacza?

Mówiąc wprost, profesjonalna regeneracja to coś zdecydowanie więcej niż naprawa. W tym przypadku klient kupuje przekładnię po generalnym remoncie i gruntownych testach. Specjalistyczny warsztat nie pozwoli sobie na oddanie skrzyni, z którą mimo regeneracji ciągle pojawiają się choćby najmniejsze problemy. Tylko tak jest pewny niezawodności i jakości sprzedawanego produktu i ze spokojną głową może zaoferować klientowi pisemną gwarancję na atrakcyjnych warunkach.

Jak przebiega profesjonalna naprawa skrzyni biegów?

Regeneracja manualnej skrzyni biegów, czy to do Audi, VW czy Skody z reguły przebiega w bardzo podobny sposób. Na usługę składają się:

  • rozłożenie i sprawdzenie wszystkich elementów skrzyni,
  • wymiana uszkodzonych części,
  • wymiana łożysk i ich regulacja,
  • regulacja luzów,
  • kompleksowe czyszczenie,
  • przygotowanie skrzyni do bezpiecznej wysyłki na palecie.

Ale… co dalej? Poprawny montaż to nie tylko montaż

W tym miejscu musisz zapamiętać, że nawet mimo idealnie zregenerowanej przekładni, wpływ na jej pracę mogą mieć też inne podzespoły. Z tego powodu zanim mechanik zamontuje nową skrzynię  w aucie, koniecznie poproś go żeby wcześniej upewnił się w jakim stanie są:

  • sprzęgło,
  • koło dwumasowe,
  • linki (czy nie są porozciągane, czy działają ich samoregulatory albo przypadkiem się nie wyrobiły)
  • półośki, frezy, wielokliny i gumy,
  • podpora długiej półośki.

Jeśli wszystko jest w porządku można przestąpić do montażu.
Po wszystkim konieczne będzie uzupełnienie skrzyni nowym olejem ( dokładnie tym, który wskaże Ci warsztat wykonujący naprawę ). Pamiętaj też by za żadne skarby nie zrywać plomb na skrzyni i zachować rachunek zakupu usługi montażu z ASO lub warsztatu. Najpewniej będzie to podstawa rozpatrzenia ewentualnej gwarancji. Tego przynajmniej wymagamy w Skrzynie Zajac.pl… na szczęście u nas reklamacje się praktycznie nie zdarzają. 

Przewiń do góry
Call Now Button