Naprawa manualnych sprzyń biegów
Skrzynia biegów to złożony mechanizm, którego skuteczna regeneracja wymaga dużej wiedzy i dobrego sprzętu. Zastanawiając się nad wyborem warsztatu szukaj wśród sprawdzony firm – podmiotów, które specjalizują się w takich naprawach od lat. Spróbuj zweryfikować opinie o firmie, jakość sprzętu warsztatowego (może udostępniają zdjęcia lub filmy z serwisu? Nie musisz znać się na urządzeniach, już sama estetyka warsztatu, zachowanie porządku w miejscu pracy powinno Ci sporo powiedzieć). Sprawdź warunki gwarancji (bardzo ważne!), fora internetowe, a nawet rzuć okiem na media społecznościowe – jeśli warsztat przykłada się do prowadzenia Facebooka znaczy że zwyczajnie mu się to opłaca. Firma dba o swój wizerunek, a co za tym idzie również jakość usług i obsługę klientów.
Regeneracja skrzyni – ile kosztuje wycena, montaż i demontaż?
Przyjmijmy, że wybrałeś już warsztat. Co dalej? Pokażmy to na naszym przykładzie.
Zaczynamy od dokładnego poszukiwania wszystkich przyczyn usterki. W Skrzynie Zając.pl robimy to za darmo – wystarczy, że przywieziesz do nas swoją uszkodzoną przekładnię, a rozłożymy ją na części pierwsze i dokładnie sprawdzimy każdy z elementów (pamietaj, zeby po zdemontowaniu skrzyni, a jeszcze przed podróżą, wylać z niej cały olej).
Po diagnozie przechodzimy do procesu regeneracji. A co jeśli nie zdecydujesz się na nasza usługę? Spokojnie, wtedy też nic nie płacisz.
Szczegóły darmowej wyceny znajdziesz tutaj
Regeneracja skrzyni biegów- co to właściwie oznacza?
Mówiąc wprost, profesjonalna regeneracja to coś zdecydowanie więcej niż naprawa. W tym przypadku klient kupuje przekładnię po generalnym remoncie i gruntownych testach. Specjalistyczny warsztat nie pozwoli sobie na oddanie skrzyni, z którą mimo regeneracji ciągle pojawiają się choćby najmniejsze problemy. Tylko tak jest pewny niezawodności i jakości sprzedawanego produktu i ze spokojną głową może zaoferować klientowi pisemną gwarancję na atrakcyjnych warunkach.
Jak przebiega profesjonalna naprawa skrzyni biegów?
Regeneracja manualnej skrzyni biegów, czy to do Audi, VW czy Skody z reguły przebiega w bardzo podobny sposób. Na usługę składają się:
- rozłożenie i sprawdzenie wszystkich elementów skrzyni,
- wymiana uszkodzonych części,
- wymiana łożysk i ich regulacja,
- regulacja luzów,
- kompleksowe czyszczenie,
- przygotowanie skrzyni do bezpiecznej wysyłki na palecie.
Ale… co dalej? Poprawny montaż to nie tylko montaż
W tym miejscu musisz zapamiętać, że nawet mimo idealnie zregenerowanej przekładni, wpływ na jej pracę mogą mieć też inne podzespoły. Z tego powodu zanim mechanik zamontuje nową skrzynię w aucie, koniecznie poproś go żeby wcześniej upewnił się w jakim stanie są:
- sprzęgło,
- koło dwumasowe,
- linki (czy nie są porozciągane, czy działają ich samoregulatory albo przypadkiem się nie wyrobiły)
- półośki, frezy, wielokliny i gumy,
- podpora długiej półośki.
Jeśli wszystko jest w porządku można przestąpić do montażu.
Po wszystkim konieczne będzie uzupełnienie skrzyni nowym olejem ( dokładnie tym, który wskaże Ci warsztat wykonujący naprawę ). Pamiętaj też by za żadne skarby nie zrywać plomb na skrzyni i zachować rachunek zakupu usługi montażu z ASO lub warsztatu. Najpewniej będzie to podstawa rozpatrzenia ewentualnej gwarancji. Tego przynajmniej wymagamy w Skrzynie Zajac.pl… na szczęście u nas reklamacje się praktycznie nie zdarzają.